Man vet aldrig hur man kommer reagera

vardagliga funderingar / 1 kommentarer
2009-05-06 @ 14:44:33

Jag tror det är så. Man kan faktiskt inte föreställa sig hur man kommer reagera i olika situationer förrän det faktiskt händer. Man kan läsa artiklar i tidningar om människor som inte ingrep under en misshandel, om personer som blir helt hysteriska för en liten grej, då du tänker "det där skulle jag lätt hantera". Man kan aldrig ana hur man reagerar förrän man väl är där.

Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för en liten händelse imorse. Jag tog som vanligt hissen i skolan. Stannade på fjärde våningen och någon latmask skulle av (man kommer in på trejde våningen och hur många som helst ÅKER en våning. argh.). Hur som helst, när denna person gick av så stänger dörrarna sig. Och inget händer. Det går inte att trycka upp dörrarna, och vi rör oss varken upp eller ner. Kände smått paniken i mig, trots att jag alltid trott att jag skulle fixa det. Lyckligvis behövde jag inte stanna där länge, efter någon minut öppnade dörrarna automatiskt. Och jag gick upp de sista våningarna.

Man borde helt enkelt inte vara för kaxig och säga att man själv skulle klara av saker eller göra på ett visst sätt. Att man själv skulle kunna gå vidare från ett förhållande om killen behandlat dig som skit, att man skulle lämna en kille som slår dig/är otrogen. Det är lätt att säga det till någon som är i den situationen. Men det finns inga garantier för att du själv agerar likadant som du påstår att du skulle.


min lurviga prins med vinterpäls får avsluta detta inlägg.
Pusstuss.

Kommentarer
Postat av: Lisuus

aj vad sant det där är! jag håller verkligen emd dig till hundra procent. Nästan alltid säger folk mer eller mindre åt en hur man borde och inte borde göra i vissa situationer, för "det är väl inte så svårt" men ärligt talat har dom inte den blekaste!



sv: tack bästa du <3 känns skönt att inte alltid behöva säga hur man känner sig, utan att du vet det ändå..

2009-05-06 @ 18:33:14 http://lisuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0