Ditt liv är det enda som verkligen är ditt. Eller?

vardagliga funderingar / 2 kommentarer
2009-05-05 @ 15:46:06
Jag är så himla trött på ideal och förväntningar.
På människor som anser att man är värsta freaket bara för att man är lite annorlunda och inte är som de i mängden.
Varför kan inte alla få se ut exakt som dom vill utan att folk ska komma med kommentarer till dom?
Jag ljuger om jag säger att jag inte kan kläcka ur mig en kommentar till mina kompisar om jag ser någon som ser lite lustig ut, men man behöver ju inte göra narr av personen så den hör/ser/blir sårad. Jag menar inte att man ska vara falsk och låtsas älska han/hon men vad fasiken. Alla åsikter behöver man inte dela med sig utav.
Människor borde få tycka som dom vill och göra som dom vill med sina liv, utan att det blir total kalabalik.

Jag har en kompis som nyligen gjort slut med sin kille, de hade varit tillsammans riktigt länge. Hon får kommentarer på sin blogg, dagligen, där folk trycker ner henne för de tycker hon typ.. gått vidare för fort? Eller nånting. De har i alla fall problem med hur hon lever sitt liv som "nybliven singel".
Varför lägger man sig i?

Okej, har man en blogg får man räkna med att folk kommenterar. Men jag fattar inte VARFÖR man jämt ska vara så negativ. Om jag läste en tjejs blogg, jag hade inte en aning om vem hon var, hur hennes liv ser ut eller nånting. Då skulle jag aldrig kommentera något negativt, elakt, kränkande eller något liknande. Varför ska jag? Mår jag bättre för det? Tvärt om. Mår HON bättre för det? Knappast.

Ni som ständigt tycker ner andra människor, snälla. Förklara för mig varför, för jag förstår verkligen inte.
Det bästa vore om ni bara slutade med det...

Kommentarer
Postat av: angelica

sv: ja det gör jag :) tack <3

2009-05-05 @ 16:16:06 http://aaeh.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan va nice skrivet!!



ja, den e görsnygg :D

2009-05-05 @ 18:53:53 http://allaboutsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0