årskrönika 2009!

vardagliga funderingar / 11 kommentarer
2010-01-03 @ 20:49:51

okej, nu ska jag försöka samanfatta 2009 så bra jag kan! here we go.

Januari



Årets första månad bestod av en himla massa film, serier, plugg och mys. Skaffade också gymkort och började träna med bästa vän.

Februari


I och med alla hjärtans dag så firade jag och älskling ett år. Fick fina kärlekscheckar. Bästa vän och jag gick på premiären av Rosa Pantern 2. Vi hade träningsvärk i magen i säkert en vecka efter... Jag var smått besatt av Monkis kommande kollektion. Gick dessutom på en gudomlig ansiktsbehandling på Elisabethskolan. Som pricken över i:et, jag öppnade min bloppis!

Mars





Bästa vän fyllde arton år. Detta firades såklart! Vi gick bland annat på premiären av en Shopaholics bekännelser. Ägnade många timmar åt att läsa en hysterisk rolig bok; Mina Hemligheter av Sophie Kinsella.
Resten av mars åt jag godsaker, umgicks med vänner och såg grymma filmer.

April





Våren och värmen kom. Kärleken sprudlade och jag spenderade massor av tid med älskling. Började spela M.I.G, gick på bio, spenderade timmar tittandes på snyggingarna i Orange County. Får inte glömma mitt grymma köp från Monki.

Maj





Maj var en full månad!
Var på mitt första dop, det var min söta syssling som skulle döpas. Jag fyllde arton en stekhet dag som firades med släkt och till slut utgång med vänner. Hade en enormt läringsrik praktik på Skopunkten i tre veckor. Längtade sjukt mycket till sommaren. Var på en supermys fest hemma hos bästa vän, bara trevliga människor. Sånt gillas!


Juni





Äntligen sommar!
Älskling och jag bodde ensamma en helt underbar vecka. Jag shoppade en hel del. Firade midsommar på landet med söta släkten och Adam.
Även om jag fick reda på att Bobby gått bort så var det här en bra månad. <3

Juli





Fräknarna kom på näsan och jag började till och med bli lite brun!
En vecka i Italien med bästaste pojkvännen med familj. Åh, jag kommer aldrig glömma v. 30 2009. Började läsa (och läste ut) första boken i Twilight. Love! Åkte dessutom upp i kaknästornet. Herre vad högt det var...
Även fast det var sommar så var jag ett film-galet freak som vanligt. Köpte bland annat Bridget Jones och One tree hill.

Augusti




Jag längtade tillbaka till Italien varjevarje dag. Firade ett och ett halvt år med älskling. Han hade lagat en underbart fin middag och vi hade en toppenkväll. Jag blev medlem på lovefilm vilket gjorde att jag såg mängder av film. Twilight-filmen kom hem i brevlådan också! Efter att ha funderat över röda eller vita converse, så köpte jag till slut vita. röda blir till våren 2010 hehe.
Skolan började igen.

September


Jag shoppade, tittade på mängder av film, började packa in vårkläderna i en låda under sängen och la fokus på hösten. Var sjukt sugen på att klippa page men så blev det icke. Istället topparna och blonda slingor.

Oktober


Gick på flera förhandsvisningar, gjorde dyra köp som laptop, väska, jacka och skor.

November




Ännu mer praktik på Skopunkten! Den här gången var det renovering i hela butiken, det kändes i kroppen när man kom hem. Bloggen tog väldigt mycket stryk i november, få inlägg och få besökare. Började köpa julklappar och funderade på önskelista. Den blev ovanligt kort i år!
+ jag fick en ny te-favorit; blue fruit! ♥

December


Snön kom i mängder, ledighet, julklappar, mellandagsrea, nyårsfiasko och allt vad december innebär! Månadens bästa köp; satc-boxen.
Ett litet plus är att shoppen öppnades. Vi vill ha samarbete med alla bloggare så hör av er vid intresse!

High Style - Handgjorda ringar till ett lågt pris!


Kommentarer
Postat av: mowlston

Gud vilken fin sammanfattning av år 2009, riktigt fina bilder, mer sånthär :D

2010-01-03 @ 21:27:48 http://mowlston.blogg.se/
Postat av: Rosita

Gillar din sammanfattning och bilderna! :)

2010-01-03 @ 21:43:30 http://fewlix.blogg.se/
Postat av: PICTURES BY FELICIA KARLSTROM.

sv: tack så mycket vännen ;) trevlig sammanfattning av året 2009 ;) lät som ett bra år!

Postat av: tove

muffinsarna såg inte dumma ut!

2010-01-03 @ 23:10:27 http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Diana

Hur firade du nyår?

Hoppas att du får en bra fortsättning på det nya året! Puss

2010-01-03 @ 23:46:33 http://dianam.blogg.se/
Postat av: Ebba

Åh, så fin blogg :*

2010-01-04 @ 03:13:46 http://pictuure.blogg.se/
Postat av: JENNY

Japp, 129 spänn från ikea :)

2010-01-04 @ 11:41:08 http://gucciime.blogg.se/
Postat av: l i s a

ååh det låter som ett super år :D jag vågar inte ens tänka på resultatet ifall JAG gjorde en sån här lista haha...

2010-01-04 @ 14:44:37 http://lisuus.blogg.se/
Postat av: STYLEMIND

KUL ATT LÄSA. Älskar alla årskrönikor :)



Nu ska jag få tummen ur, lägga in eran banner och beställa dom finaste ringarna :) hoppas det går jättebra för ert företag, så himla bra idé!!!



Mailar high style senare...!



KRAAAAM

2010-01-04 @ 18:41:15 http://stylemind.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej, nu har ännu en ny tävling om att bli veckans blogg startat på min blogg. Vill du vara med och tävla om att bli en av finalisterna och kanske ta hem titeln som veckans blogg? Vad väntar du då på? Klicka in på min blogg och kommentera så är du med och tävlar! Kram på dig<3

2010-01-04 @ 20:20:43 http://mindresmart.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken härlig nyårskrönika=)



Fina smycken dessutom, såg att Jenny (stylemind) hade bloggat om det också. Behöver du mera hjälp så säg till!=)



Kram!

2010-01-05 @ 16:11:17 http://cravingforfashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0