you are beautiful

vardagliga funderingar / 1 kommentarer
2009-02-17 @ 15:45:42

Igår på trean visades det nya programmet om unga tjejer som är så missnöjda med sina kroppar att dom vill plastikoperera sig. Den ena tjejen ville göra fettsugning och den andra ville göra en bröstförstoring, båda var 16 år (om jag minns rätt...). Hur som helst. Jag vet inte om jag tycker det är okej eller inte. Får dom verkligen bättre självförtroende om dom gör operationen, eller kommer dom bara hitta något annat som dom är missnöjda med, och vill då operera det också? På något sätt tycker jag ändå att dom borde försöka acceptera deras utseende som det är men jag kan ändå förstå att det måste vara jobbigt att som 16åring, se ut som en fem åring vad det gäller brösten. Jag kan förstå att hon skämdes och inte ville inleda ett förhållande med någon men varför ska det vara så? De flesta har väl "små" bröst och inte D-kupa?
   Ska man operera sig, ska man definitivt göra det för sin egen skull och aldrig för att bli accepterade av andra. För i slut ändan hittar andra alltid något annat att haka upp sig på.


Kommentarer
Postat av: Pia

Ur fin blogg. :]

2009-02-17 @ 15:51:09 http://Http://Pijah.Blogg.Se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0