brist på uppmuntran och positivt snack

vardagliga funderingar / 1 kommentarer
2009-04-23 @ 20:17:28
Idag hade jag och en till i min klass möte med en person, vet inte riktigt om han satt i skolstyrelsen, eller vad han gjorde mer exakt men han jobbade inom skolan! Hur som helst, vi pratade om trivsel, utbildningen, lärare och så vidare. Sen frågade han oss "Är det ofta som lärarna ger komplimanger efter lektionen, eller säger att något ni gjort/sagt var bra?". Jag blev helt mållös. Det är fasiken inte ofta man får höra "bra jobbat!" eller liknande. Det är bara negativa saker som sägs. Gör inte såhär, sluta med det, inte inte inte hela tiden. Det är ju dötråkigt. Man blir allt annat än motiverad.

Jag tycker verkligen att alla borde bli lite mer positiva och peppa varandra. En liten grej som "det där du sa, det var fan riktigt bra sagt.", det kan göra så himla mycket. Förgylla någons dag, få någon att känna sig smart, duktig! Det behöver ju inte bara gälla skola/jobb. Bara rent i vardagen. Tacka föräldrarna för något de gjort där hemma, tacka bästisen för att hon faktiskt alltid finns där. Något litet för dig, kan vara stort för någon annan.
Make love people

Kommentarer
Postat av: sarah

eller hur :)

2009-04-24 @ 08:29:52 http://allaboutsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0